WYZWANIE: W 30 dni do kręconych włosów

Biorę udział w wyzwaniu zorganizowanym przez Agnieszkę z bloga WWWLOSY i Iwonę z HAIRWITCHPROJECT, które potrwa do 1 grudnia. Jego celem jest wydobycie skrętu ze swoich włosów. 

Co zmieniło się w mojej pielęgnacji?

1. Zaczęłam używać żelu hialuronowego

Mieszam go z olejem, a następnie kładę na to maseczkę. Żel hialuronowy nawilża, dzięki czemu wzmacnia skręt, a także podbija działanie składników aktywnych. Można również używać go na końcówki, dzięki czemu zabezpieczymy je przed działaniem czynników zewnętrznych. Nie należy go używać z proteinami, bo taka mieszanka wysuszy nam włosy. 

2. Stosuję metody CG (Curly Girl)

Chociaż nie wszystkie, ponieważ suszę włosy dyfuzorem, ale wprowadziłam pielęgnację bez silikonów, które mogą obciążyć włosy, a przez to rozprostowywać loki. To nie znaczy, że pielęgnacja z silikonami jest niewłaściwa - można je zmyć szamponem. W zależności od tego jakie to są silikony, można je zmyć delikatnym szamponem lub tym z SLS. Ja zdecydowałam się na pielęgnację bez silikonów, bo po prostu chcę się przekonać jak będą wyglądać moje włosy po ich odstawieniu. Pamiętajcie, że jeśli odstawiacie silikony musicie używać odżywki bez spłukiwania oraz oleju na końcówki, inaczej wasze włosy będą się niszczyć. 

3. Odstawiłam szczotkę

Włosy rozczesuję jedynie grzebieniem z szeroko rozstawionymi ząbkami, ale nie przestałam ich rozczesywać na sucho, co jest moim małym grzechem. Nie mam za bardzo czasu rano na powtórną stylizację, a rozczesanie włosów palcami sprawia, że dalej wyglądam jak nieuczesana. 

4. Używam bawełnianej koszulki zamiast ręcznika frotte 

Dzięki temu włosy powinny się mniej puszyć. Ja mam problem z puszeniem się włosów, dlatego po jednorazowym użyciu koszulki nie zauważyłam zbytniej różnicy, zobaczymy jak będzie dalej. 

5. Myję włosy myjadłem 

Używam do tego Kallosa Color, który jako jedyny nie posiada silikonów. Myję nim włosy na długości, a do mycia skóry głowy używam delikatnego szamponu. Mam wrażliwą skórę głowy, więc wolę nie eksperymentować z produktami do mycia, trzymam się tych sprawdzonych. Jest to albo aloesowy szampon z Dr Organic albo delikatny szampon od firmy O'right. 


A tak wyglądały moje włosy dzisiaj po wgnieceniu kleju do stylizacji od Isany i wysuszeniu ich dyfuzorem.
Jeszcze tak kręcone nigdy nie były :-)
Zazwyczaj najbardziej kręcą się spod spodu, a wierzchnia warstwa się rozprostowuje.
*
Czy wy również bierzecie udział w tym wyzwaniu?
Jeśli tak, jak zmieniła się wasza pielęgnacja?

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty